Onko riippumatoille mitään kysyntää olemassa Suomessa? Onko kilpailu kovaa? Miksi meidän pulju menestyisi tullessaan pystymetsästä markkinoille? Riittääkö pelkkä uho ja Turkan noin 80kg penkkipunnerus yrityksen perustamiseen? Siinä muutama kysymys, joihin piti saada jonkinnäköinen selko. Eli seuraavaksi yritettäisiin selvittää nämä asiat.

Nopeasti kävi ilmi, että varsinaisia kilpailijoita ei ollut Suomessa montaa. Ehkä vain yksi. Riippuu tietysti, mitkä määritellään kilpailijoiksi. Eihän Ferrari ja Ladakaan ole varmaankaan samoilla markkinoilla. Mutta laatumattoja netissä ja muualla myyviä toimijoita ei tosiaankaan ollut montaa koko valtakunnassa.  Heveröisempiä, lähinnä vaellus- ja polttokäyttöön tarkoitettuja mattojen myyjiä taas löytyi melko paljon. Mutta niille markkinoillehan me ei pyrittäiskään. Yhtään kunnon brändiä niinkuin La Siesta ei löytynyt. Ok eli eteenpäin.

Tilastotietoa siitä, montako riippumattoa Suomessa myydään vuosittain, ei löydetty. Vuonna 2006 kesämökkejä oli 500 000. Joten ajattelimme että jos saisimme La Siestan maton yhdellekin prosentille pelkästään kesämökeistä, niin liiketoiminta olisi jo erittäin tuottoisaa. Tosin ainakin ensimmäisenä vuonna tuo luku olisi aivan vitun epärealistinen, mutta muutaman vuoden päästä niin paljon voitaisiinkin myydä.Vai  voisimmeko, eihän meillä ollut mitään käsitystä miten homma vois lähteä käyntiin. Mutta osviittana esimerkiksi tuo yksi prosentti ei kuullostanut järjettömältä. Ja mehän oltaisiin niin päällikköjä, että luotais kysyntää huomattavasti enemmän ja varsinainen riippumattobuumi. Mutta what the fuck, pelkästään kesämökkien määrä Suomessa sai uskomaan, että mitä tässä enää jankuttamaan! Mennään nyt vaan sinne sorvin ääreen, perustetaan kauppa ja aletaan myymään. Aikamoinen taustatyö ja hampaiden kiristely oli edessä, mutta lokakuussa 2007 olimme varmoja että kauppa perustettaisiin..